-->

Bir bardak çay gibi ömür..

Bir Bardak Çay Gibidir Ömür...


çay ile ilgili görsel sonucuBir bardak çay gibi ömür..Kiminin ki bir dikişte biter,kimininki ise yudum yudum..Dibinde kalan çöpler ise hayattan kalan kalıntılar..

Üç seye dikkat etmek gerekir yasamda...göz,dil ve gönül..Göz ve dile hakim olmak zor ama gönüle hakimiyet daha güç...Gönlü sakınmak lazım ki;kin nefret ve kıskançlık yatağı olmaktan....Tereddütte kalmamak,ne istedigini bilmek veyahut neyi isteyecegimizi bilmek...Küstahlığa düşmek korkusu da var tabi insanın içinde davaya,hayata ve ilme karsı...Övünmek korkusu da var tabi insanın küfre,cisme ve an'a karşı...Sanki canavarın esiri gibi bir sağa bir sola çarpıyor,istikrarsız ekonomi gibi bir ileri bir geri gidiyorsun...Enflasyonun canavarı olmusuz haberimiz yok...
Karanlıkta kaybolan gölge misali silinmis hayattan,ayrılmak zor ama sonu bilmek daha zor..Hazan mevsiminde dökülen yapraklar gibi,tek atımlık kursunu kalmıs kovboy gibi,ölümün soğukluğunu hisseden gladyatör gibi,hızlı adımlarla cıkan ve yine hızlı adımlarla düşen basarısızlıktan korkan,basarınca unutan,basarısız bir basarılı gibi...
Ben mutluluk sınırlarını aşıyorum...Asım'ın nesliyiz acıların içinde...Acılarımı anıyorum devamlı günbegün...Dost görünen düşmanlar,düşman olan dostlar ile...Aklımın duru olması zihnimi karmakarısık yapıyor,her bölgesi neden ve niçinler ile dolu...Toprakta çürüyen beden ve saç,yoldaş olan kefenle nefis,peşime düşen sessiz gölgeler...Karanlık sokaklarda sessiz ve çaresiz sikayetname hazırlamaktalar hakkımda...Ölü dersiniz...Ölümü hak edecek yeterlilikte de degilim ama medet bekleyecek tek kapı,felaha çıkacak bir yol vardır belki...

 Rengârenk hayatın renksiz yaşamı... Sonsuz zamanın ruhsuz ecdadı... Yaşanmış anın yaşanmamış saati... Susuz bahçenin solmuş gülü… Hayatın acımasızlığı ile ruhum tevafuklar ile ayakta… Gül yüzlülerin hayranlığı var sana… Bunu düşün sükût et… Et ki en azından adam bilinesin sükûtsuzlar arasında...
.Arkadaslık dostluk önemlidir.Degerini bilmek gerekir...Sırrını paylasabilecegin,derdini anlatabilecegin,üzüntünü dile getirebilecegin,sevincini haykırabilecegin bir kişinin çevrende olması insana hem güven hem de mutluluk verir...Sen de tasın altına elini koyacaksın ama herseyi baskasından beklememelisin...Kılıç üzerinde yürüyeceksin ama kılıç hayatı ve seni kesmeyecek...Yok,öyle yağma...Kalbini açık tutacaksın hayata...Kalbin kör olursa gözler görür mü hiç...Gözü kör,kalbi kör,yaramaz bir beden...

Palyaçolara özendim… Yüzüm sırıtırken içime kan akıtıyorum… Metafizik âlemde takılıyor, patlamaya hazır bombaya dönüşüyorum… Saniyeler var patlamaya… İyiler arasında kötülük yüklü bir bombayım… Bütün kötülükleri yok etmek adına… İyiliğin değerini anlamak için bu yapılanlar… Kötülük olmasaydı iyiliğin hiçbir özelliği kalmazdı... Onun değerini ortaya çıkarır kötülük…

Bir bardak çay gibi ömür… Kiminin ki bir dikişte biter kimininki ise yudum yudum… Dibinde kalan çöpler ise hayattan kalan kalıntılar…